کد مطلب:313762 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:344

عرض ارادت آیةالله العظمی گلپایگانی به قمر بنی هاشم ابوالفضل
نویسنده ی توانا و فاضل ارجمند، جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای شیخ ناصرالدین انصاری قمی، طی نامه ای مورخ 15 خرداد 1377 ش برابر صفر الخیر 1419 ق به مؤلف كتاب حاضر چنین نوشته اند:

حضور محترم صدیق معظم حضرت حجةالاسلام و المسلمین جناب آقای شیخ علی ربانی خلخالی زید عزه العالی به عرض عالی می رساند:

روزی پس از خواندن فریضه ی صبح، كتاب وزین و ارزنده ی «چهره ی درخشان قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیه السلام» را برداشتم و صفحاتی از آن را به دیده ی دقت نگریستم و سخت تحت تأثیر مطالب آن قرار گرفتم. پس از گذشت زمانی چند، در همان جای نماز خواب چشمانم را در ربود. در عالم رؤیا دیدم:

نماز جماعت به امامت مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمدرضا گلپایگانی برپا شده است و من هم در صف نخستین آن، شركت دارم. پس از اتمام نماز، مرجع فقید رو به صفوف نماز كرد و فرمود: به آقای انصاری بگویید به منبر رود و ذكر مصیبت بنماید. من برخاستم و پا بر روی پله ی اول نهادم كه آقا، بار دیگر فرمود: روضه ی حضرت ابالفضل علیه السلام را بخوانید!

من بر فراز منبر، همان مطالبی را كه از كتاب شما فراگرفته بودم، باز گفتم و نمازگزاران گریستند و پس از لحظاتی از خواب بیدار شدم.

روز بعد این خواب را برای فرزندان محترم معظم له باز گفتم. ایشان گفتند:

مرحوم آیةالله گلپایگانی به حضرت ابالفضل العباس علیه السلام علاقه ی عجیبی داشت و در سختیها و گرفتاریها به آن حضرت متوسل می شد و چاره ی كار را می نمود. همچنین به روضه خوانان، بسیار سفارش خواندن مصائب ایشان را می فرمود.

خداوند متعال جناب عالی را در راه احیای مفاخر و مآثر خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام بیش از پیش توفیق عطا فرماید. والسلام علیكم و علی عباد الله الصالحین

ناصرالدین انصاری



[ صفحه 8]